Kundservice - vanliga frågor och svar
Retur och byte
Kan jag returnera en produkt jag köpt i butik till esteelauder.se?
Returer och byten av inköp du gjort hos en Estée Lauder-försäljare kan inte returneras till esteelauder.se. Om varan du vill returnera inte handlades via esteelauder.se rekommenderar vi att du returnerar den där du köpte den.
Kan jag returnera en vara jag köpt online i butik?
Returer eller byten för varor du köpt online kan inte bytas eller returneras vid en Estée Lauder-disk. Vi på esteelauder.se erbjuder smidig retur för varor du handlat online. Om du mot all förmodan inte är nöjd med ditt inköp på esteelauder.se byter vi gärna varan eller återbetalar den. Läs mer om det här i vår bytes- och returpolicy eller kontakta kundservice.
Kan jag returnera eller byta en vara?
Om du mot förmodan inte är nöjd med ditt köp hos Estée Lauder Online, behöver du bara returnera resterande del av varan så återbetalar vi naturligtvis hela beloppet till dig. Om du vill returnera eller byta en vara som du har köpt på esteelauder.se klickar du här för mer information.
Beställningar och inköp
När får min beställning?
För mer information om en beställning kan du klicka här för aktuell status. Läs mer nedan för allmän information:
StandardleveransDe flesta standardbeställningarna levereras till ett Postnord Drop Point inom 4-6 arbetsdagar från leveransdatum. De flesta standardleveranserna behandlas och skickas inom 1 - 2 vardagar, beroende på produkttillgänglighet.
Är det säkert att använda mitt kreditkort?
Vi på esteelauder.se vet hur viktigt säkerhet är för våra kunder. När du beställer online använder vi krypteringstekniken Secure Socket Layer (SSL). Det här är den mest avancerade säkerhetstekniken som finns för onlinehandel. Du kan vara säker på att din beställning och dina persouppgifter hanteras säkert. Vi använder bara godkänd krypteringsprogramvara. Mer information om SSL-programvara finns här: http://www.netscape.com/security/techbriefs/ssl.html?cp=sciln. Din webbläsare måste ha SSL-protokoll för att vi ska kunna genomföra krypteringen. Följande webbläsare har den här programvaran:
- Internet Explorer 6,0 eller senare
- Firefox 1.0.4 eller senare
- Safari
Jag ska byta internetleverantör. Hur gör jag för att få specialerbjudanden till min nya e-postadress?
Om du är registrerad medlem i esteelauder.se kan du enkelt ändra din personliga information på esteelauder.se genom att logga in, klicka på "Mitt konto" och följa anvisningarna på skärmen. Klicka här för att ändra din e-postadress nu. Om du inte är medlem än, rekommenderar vi att du registrerar dig så får du vårt nyhetsbrev. Då får du information om gratis varuprover, fri frakt och andra specialerbjudanden. Dessutom blir du en av de första som får information om nyheter och de senaste lookerna. Det är gratis, roligt och givande - klicka här för att registrera dig idag.
Var är min beställning?
Du kan se din beställningsstatus genom att klicka på Spåra min beställning. Du kan även se din beställningsstatus och historik genom att logga in och se i ditt konto. Du kan även nå oss för statusuppdateringar, 8 till 6, måndag till fredag. Stängda helgdagar på +46844688409 eller kontakta oss per e-post.
Hur ändrar eller annullerar jag min beställning?
Kontakta oss så snart som möjligt för beställning via vårt avgiftsfria nummer +46844688409 eller via e-post så gör vi vårt bästa för att tillgodose din begäran om att ändra eller avbryta din beställning.
Varför säljs inte min favoritprodukt längre? Kan jag fortfarande köpa den?
Beslut att upphöra med en produkt eller introducera en ny produkt eller storlek görs enligt kundpreferenser och inköpsmönster i respektive land. Vi hjälper dig gärna att hitta en ny favorit. Kontakta oss per e-post så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
Fick du inte svar på din fråga?
Gå till vårt e-postformulär och Kontakta oss direkt.
Våra produkter
Testar ni produkter på djur?
Estée Lauder har en stark övertygelse om att kosmetiska djurförsök inte är nödvändiga och bör elimineras över hela världen. Vi testar inte på djur och vårt företag hjälper till att åstadkomma förändring i länder där djurförsök bedrivs på kosmetika enligt lag. Läs vidare här.
Var hittar jag närmaste Estée Lauder-återförsäljare?
Estée Lauders produkter finns hos utvalda återförsäljare i hela Sverige och i övriga världen. Klicka här för att hitta närmaste Estée Lauder-återförsäljare i Sverige. Om du är svensk medborgare kan du förstås handla här på esteelauder.se.
Hur genomför Estée Lauder produkttester?
Konsumenternas säkerhet har alltid varit en hög prioritet för oss. Vi säljer bara säkra produkter och arbetar hårt för att försäkra att våra ingredienser och förpackningar klarar våra höga standarder och efterlever lagstiftning i alla länder vi säljer våra produkter. Estée Lauder Companies försäkrar att våra produkter är säkra och att våra konsumenter ska känna sig trygga i användningen av våra produkter. Ingredienserna vi använder i våra produkter har testats och resultaten visar att de är säkra när de används på avsett sätt. Vår strikta produktsäkerhetsprocess inkluderar granskning, utvärdering och test av ingredienser och färdiga produkter. Vi bedömer kontinuerligt sakkunnigt bedömda vetenskapliga forskningsartiklar och utvärderar användningen av våra ingredienser med vetenskaplig grund, relaterad lagstiftning och vårt engagemang i att erbjuda våra kunder högkvalitativa, innovativa produkter som följer lagstiftningen i alla länder som vi finns representerade.
Hur hittar jag rätt foundationfärg?
Börja med att avgöra din hudton, hur mycket täckning du vill ha och finish.Klicka här och besök vår Foundation Finder, tillgänglig 24/7. Då hittar du perfekt intensitet (färgdjup), underton (vilken ton huden har utan makeup) och formel för att du ska få en felfri finish.
Vad betyder foundationkoderna, t.ex. 2W2 Dawn?
Den första siffran visar nyansens intensitetsnivå. Vi rangordnar dem från 1 (ljusast) till 6 (mörkast). Bokstäverna indikerar underton. "C" innebär kall/rosa, "W" innebär varm/gul och "N" är neutral (ingen dominerande underton). Den sista siffran är färgdjupet (exempelvis är 1 ljusare än 2).
Hur tar jag reda på intensitetsnivå och underton?
Undertonen är den synliga tonen för din hud utan makeup. Har din hud en rosa underton är den kall. Har din hud en gyllene underton är den varm. Kan du inte avgöra om huden är varm eller kall är den troligtvis neutral.
Hur hittar jag den hudvårdsrutin som passar mig?
Estée Lauder har skapat skräddarsydda hudvårdssystem baserat på sex viktiga hudvårdsproblem: en kombination av reparerande och återfuktande produkter som riktar in sig på varje bekymmer. Dessa system kallas Beautiful Skincare Solutions. Du kan läsa mer om varje kollektion och hitta din bästa match genom att gå till vår Skincare Finder.
Hur vet jag om Beautiful Skin Solutions eller Re-Nutriv Skincare-produkterna är rätt för mig?
Beautiful Skin Solutions är inriktade på just dina bekymmer och innehåller högeffektiva produkter med avancerad vetenskap bakom sig och bevisade resultat. Re-Nutriv är vår lyxiga linje med SuperCremes som kombinerar reparerande och återfuktande fördelar i en produkt.
Mogen hud och finnar - finns det någon hudvårdsprodukt som klarar båda?
Ja, vi har det! Detta är ett problem för många och Estée Lauder har högeffektiva och åldersförebyggande produkter som inte innehåller olja. Advanced Time Zone Age Reversing Line/Wrinkle Crème Oil-Free Broad Spectrum SPF15 (Anti-Wrinkle Beautiful Skin Solutions) och Resilience Lift Firming/Sculpting Face and Neck Crème Oil-free Broad Spectrum SPF15 (Lifting/Firming Beautiful Skin Solutions) är bara två av de tillgängliga alternativen. Besök vår Skincare Finder för mer information.
Jag använder fuktighetscrème, behöver jag ett serum då?
Ja! Och vi föreslår att du använder ett serum både morgon och kväll innan fuktighetscrèmen. Serum är högkoncentrerade formler som ger direkta och långsiktiga resultat samtidigt som det stärker och stöttar de naturliga funktionerna i huden. Fuktighetscrème hjälper till att återuppbygga hudens skyddsbarriär och innehåller åldersförebyggande tekniker som riktar in sig på specifika problem.
Kan jag använda en ögoncrème över Advanced Night Repair Eye Serum?
Absolut, du kan applicera din favoritcrème från Estée Lauder över Advanced Night Repair Eye Serum för avancerade reparerande fördelar, både morgon och kväll.
Erbjuder ni gåva med köp och specialerbjudanden online?
Ja, vi har det! Om du inte hittar någon information på vår sida kan du läsa på mer på Specialerbjudanden på esteelauder.se eller kontakta oss via e-post eller telefon. Gå gärna till vår sökfunktion Hitta butik för närmaste återförsäljare där du får mer information om specialerbjudanden i ditt område.
Våra program
Hur får jag reda på mer information om Estée Lauders gåvor?
Alla älskar en gåva från Estée Lauder! De är fina kollektionerna innehåller oftast provstorlekar men även fullstorlekar av Estée Lauder-favoriter. Det är ett jättebra sätt att prova nya produkter på, eller använda på resor. De kan bli dina när du handlar från Estée Lauder.*Vill du veta mer om kommande Estée Lauder-erbjudanden där du bor kan du klicka här för att hitta din närmaste återförsäljare.
Vill du få information om exklusiva gåvor online på esteelauder.se kan du klicka här och registrera dig för våra nyhetsbrev.* Summa för minimiköp varierar och är exklusive moms och andra avgifter. En gåva till en kund per event, tack. Erbjudandet gäller så längre lagret räcker. Begränsat antal.
Karriär
KAN JAG JOBBA PÅ ESTÉE LAUDER?
Vi är alltid på jakt efter intelligenta och energiska personer som kan representera oss. Vill du veta mer om alla spännande möjligheter hos Estée Lauder är du välkommen att besöka vår jobbsida: Jobbmöjligheter
Vill du söka jobb på något av våra kontor är du välkommen att besöka Estée Lauder Companies Careers.
Har du några frågor? Vänligen kontakta kundservice.